Trzecia najszybciej rozwijająca się wódka na świecie – produkowana w destylarni Stumbras – zdobywa miejsce w prestiżowym rankingu

Po raz pierwszy w historii litewska marka znalazła się w prestiżowym rankingu „The Millionaires’ Club” przygotowywanym przez Drinks International – jedno z najważniejszych branżowych czasopism analizujących globalny rynek alkoholi mocnych. Wódka produkowana w destylarni Stumbras zajęła 34. miejsce na świecie w swojej kategorii pod względem popularności. Jeszcze bardziej imponujące jest jednak to, że marka znalazła się na 3. miejscu wśród najszybciej rosnących marek wódki na świecie, sprzedając ponad milion 9-litrowych skrzynek w ciągu roku.


„Ekspansja międzynarodowa jest fundamentem naszej strategii rozwoju. Wierzymy, że produkty wytwarzane na Litwie spełniają najwyższe światowe standardy jakości i są niezwykle konkurencyjne. Potwierdzają to zarówno opinie naszych zagranicznych partnerów, jak i wyniki sprzedaży. Dzięki determinacji naszego zespołu i silnym relacjom handlowym możemy promować wyjątkowy charakter litewskich produktów – odwołujący się do ich korzeni, sięgających naszej fabryki w Kownie.”

mówi Dalia Gruzdževičiūtė, Dyrektor Działu Zarządzania Markami w MV GROUP Production


Wódka ujęta w prestiżowym zestawieniu była w 2024 roku eksportowana do 26 krajów. Jak podkreśla Gruzdževičiūtė, nie jest to przypadek – aktywna ekspansja zagraniczna i rosnąca sprzedaż utorowały drogę litewskiemu produktowi do The Millionaires’ Club – publikacji, która uwzględnia wyłącznie marki premium o najwyższej jakości. Ranking powstaje na podstawie danych z raportów finansowych i bezpośrednich zapytań do największych producentów alkoholu na świecie, a jego częścią są również analizy ekspertów, niezależnych recenzentów i liderów branży.

W kategorii wódek litewska marka zajęła 34. miejsce, a wśród wszystkich marek alkoholi mocnych na świecie uplasowała się na 140. pozycji. Dodatkowo, w całym zestawieniu najszybciej rozwijających się marek alkoholi produkowana w Stumbras wódka zajęła 7. miejsce, a wśród samych wódek – 3. miejsce, wyprzedzając nawet globalnych gigantów jak Olmeca.

Ogromne znaczenie miał także dynamiczny wzrost sprzedaży w Polsce, gdzie MV GROUP Distribution PL intensywnie rozwija dystrybucję marek z portfela MV GROUP. Utrzymujący się wzrost widoczny był również na wielu innych rynkach zagranicznych.

Drinks International, ukazujący się od 1967 roku, to jedyny magazyn na świecie w całości poświęcony globalnym rynkom alkoholi mocnych, win i piwa. Angielskojęzyczna publikacja dostarcza fachowych analiz, raportów, komentarzy ekspertów i informacji o rozwoju marek oraz trendach w branży.